šachisté o sobě nejen sobě

Po třech kolech vede A tým i B záloha - Schyluje se k double postupu?

29.11.2010 18:11

2.kolo

TJ Sloup - ŠK Tišnov A

Do zápasu v dalekém Sloupu jsme nastoupili v druhé nejsilnejší sestavě. Absentoval jen hostující Jirka Navrátil.

Ačkoliv papírově jsme jako hosté byli téměř na všech deskách o třídu silnější. Sloupští se do nás

zakousli pořádně a už asi po hodině hry stáli naši borci - Karel Maláska a Honza Bartoň na osmé a sedmí desce témeř na prohru.

Také na páté s černýma hrající Luboš Plašil stál notně stísněne, a tak nezbývalo než věřit, že se naše kvality projeví na zbývajících šachovnicích

Nepříznivý průběh utkání mě na jedničce nutil k zostření hry. V hospodském ruchu, který ve hrací místnosti vládl, jsem ale

vybral horší variantu, ve které jsem ztratil veškerou výhodu získanou ze zahájení. Hledání pádné protihry mě pak stálo příliš mnoho času.

A tak jsem mířil do nepříjemné časové tísně. Mezitím vyhrává Jarek Veselý a Vojtou Pučálkou a naopak s figurou méně kapituloval Karel.

Drama přituhuje moje případná prohra by nám mohla sebrat veškeré naděje na výhru. Nabízím tedy soupeři dělbu bodu. Martin Pokladník ale od kapitána

dostává pokyn pokračovat ve hře. Tu se však bohyně Caissa na nás začíná usmívat. Luboš Plašil šťastně vyhrává a také Pepa Janás si zaslouženě připisuje bod. Zbývají poslední tři partie. Domácí by museli ve všech uspět, pokud by chtěli alespoň urvat bod. Se zhruba třemi minutami na hodinách páchám

tragickou hrubou chybu, ztrácím střelce v obavě před matem na osmé řadě. Jaké však bylo mé roztrpčení, jakmile jsem po partii zjistil, že soupeřovu figuru jsem mohl s klidem dobrat s mezišachem, kdy následná pozice by byla v mezích rovnováhy. Naštěstí Honza Gubáš v časovce přehrává Baránka a celkové vítězství je v kapse. Jako třešničku na dortu přidává bod Bartoň, který papírově mnohem slabšímu soupeři v koncovce postupně zezobal všechny pěšce.

Sečteno podtrženo vyvázli jsme bezúhony 6:2 I když objektivně spravedlivější výsledek by byl 5:3 nebo 4,5:3,5.

 

 

3. kolo

Tišnov A  - ASK Blansko

 

Proti Blansku jsme doma hrál jiži z pozice vedoucího celku soutěže. A byť v oslabené sestavě jsem Blansko přehráli 5:3.

Tabulku vedeme společně s Rudicemi před pronásledujícím Lipovcem a Kuřimí.

 

Tišnov B - Sokol Střelice C

Ve čtvrtém kole okresního přeboru náš B tým v udolává silné Střelice 5:2!

Vyšvihuje se do čela a nezbývá než držet palce do rozhodujícího zápasu

s Tetčicemi.

 

 

 

 

 

 

 

Zpět

Vyhledávání

© 2009 Všechna práva vyhrazena.