šachisté o sobě nejen sobě

Suverénní výhra na úvod

06.11.2010 23:42

Proti záloze Spartaku Adamov jsme byli papírově jasnými favority.
Oproti loňské sezoňě jsme posílili o ligového Jarka Veselého.
A tak naše ambice směřují jasně k vítězství soutěže.

Pro mě první kolo znamenalo premiéru na postu tišnovské jedničky.
Krátce po zahájení začal Pepa Janás zle dotírat na svého soupeře.
Kombinačně získal figuru a první domácí bod byl v kapse. Zhruba
ve stejnou dobu vidím, jak Jarek nadějně dává dvě lehké lehké figury
za věž a volného pěšce, který utíká do dámy. Zakrátko si připisuje první výhru v této sezoně.
Tak tedy dva nula a skoro z výkopu. U mě se pozice ze zahájení
přelila do mnou milovaného pozičního manévrování, kde jsem krůček
po krůčku svého soupeře přehrával. Zbytečně jsem ale ztrácel čas.
A v kritické chvíle, kdy mi na hodinách zbývalo kolem tří minut, se doupouštím
chyby, která veškerou výhodu vypouští. Nabízím remizu, jež soupeř po
krátkém váhání přijímá. Přeci jenom témeř celou partii stál notně pod
tlakem, a tak mu půlka bodu nepřišla jako špatný výsledek.Mezitím ale už stihli
hbitě zvítězit Pepa Šilha na osmé a Luboš Plašíl na čtvrté desce. což nám s mou půlkou  
odkleplo vítězství. Jedinou prohru zaznamenal Vláďa Hlavsa, který  v rovnovážné
pozici přepjal tětivu a protivník se nedal dvakrát pobízet. Honza Barťoň mazácky uplatnil dvojci střelců a posbíral pěšce do vítězné koncovky. Nu a poslední dohrávající Honza Gubáš šťastně vyklouzl hrobníkovi z lopaty,
kdy remizoval koncovku s dvěma pěšci méně. Výsledek 6:2 mluví za vše. I když jsem
před zápasem vtipkoval, že pod 8:0 nesmíme jít, i tak je výsledek slušivý.  

Dáda

Zpět

Vyhledávání

© 2009 Všechna práva vyhrazena.